Tak jest to możliwe działasz tak, że potencjalny klient nie ma świadomości, że Ty mu coś sprzedajesz. Działasz w ten sposób, że Twoje działanie nie ma nic ze sprzedażą.
Co powoduje, że dany produkt ktoś kupuje?
- budowanie relacji z klientem
- obsługa klienta
- marka osobista
- marketing
- dźwignia marek
- rekomendacje
Budowanie relacji z klientem
Staraj się mieć jak największy kontakt z klientem, bądź dla niego dostępny w trakcie sprzedaży ale także po jej zakończeniu oraz bardzo ważne.
Pamiętaj, że klient jest najważniejszy i nie traktuj go jak żywą skarbonkę
Jak budować relacje z klientem?
- indywidualne podejście do każdego klienta
- profesjonalizm
- otwartość
- doceniaj klientów poprzez drobne prezenty
- okazuj wdzięczność, dziękuj i przepraszaj jeżeli to konieczne
- wczuj się w swojego klienta
- nie bądź nachalny
Obsługa klienta jest bardzo ważną sprawą.
Co musisz robić aby zadowolić potencjalnego klienta?
- rób więcej aniżeli musisz
- słuchaj klientów
- reaguj jak najszybciej
- mów językiem klienta
- kompetencja
- dotrzymuj słowa
- przepraszaj za błędy
- staraj się zaskoczyć klienta
- staraj się zaskoczyć klienta
- obsługa po sprzedażowa
- klient to człowiek
- buduj relacje
Twoim celem nie powinno być tylko to aby klient był zadowolony, rób więcej aniżeli konkurencja po to aby Twój klient był szczęśliwy.
Marka osobista
Buduj wizerunek marki osobistej jako eksperta w branży w której działa Twoja marka. Jeżeli zbudujesz naprawdę silny autorytet, klienci sami do Ciebie przyjdą ponieważ będą Ci ufać.
Sprzedaż bez sprzedaży – jak to robić?
- generuj wartość
- nie oszukuj ludzi
- wierz w to co oferujesz
- nie bądź nachalny
- podwyższaj wartość, nie obniżaj ceny
- poznaj rytuały klienta
- nie sprzedawaj a doradzaj
- rozwiązuj problemy
- staraj się przywiązać klienta oraz stworzyć nawyki